Thursday, February 28, 2013

Bla Bla Bla..


Hari ini aku terpanggil untuk update blog ni.. Maaf kepada peminat2 yang lama menunggu hasil tulisan aku tanpa rasa jemu (cheewaaaahh.. mcm retis plak..)

xpe.. kebetulan plak ada bnda best yang aku nk cite dan sematkan dalam blog ni sebagai kenang2ngan..

Cmni cito eh jang..

Jam 11.30 malam : Lepas kemas2 n tutup kdai td, cpt2 nk balik sbb nk layan runningman and nk siapkan design2 customer yang da lama postpone 2.... Masuk keta je, trus bukak radio, lagu2 karok plak kuar! memang membara la jiwa kan.. Dengan slamber aku drift disana-sini, pantang ade selekoh, aku balun sume... siap kuar api kt ekzoz ak 2.. Sebijik mcm Tokyo Drift.. Sebijik!! Smpai la 1 simpang ni,,,,  punya la cun aku amek angle untuk drift, TIBA-TIBA.. Tiba-tiba.. Tetibe je!  POOOOM!! 

:: ade roadblock ::

Ntah sejak bila plak la dorg rajin buat roadblock kt selekoh kegemaran aku 2..

Pergh.. SEATBELT XPAKAI..! Ngam2 10 kaki je dari check point aku drift 2..
 Aku cpt2 tarik seatbelt and trus buat muka cool..
Sampai2 je polis 2 trus suluh2 muka ak, pastu hulur tangan..
Terkejut aku polis tu salam salam ak.. Ni kang dia mesti nk sign aku plak ni..

Maka berdialog la kami..

Polis : Assalamualaikum.. Dari mana ni bang? (Muka serius gila b*bi!)

Aku : Waalaikumsalam.. Baru balik keje cik.. (Muka cool, tp mmg tengah cemas..)

Polis : Lambat balik keje..

Aku : Biasa la bang, byk keje td.. (Dalam hati.. Yes!! xkena saman ni..)

Polis : Xpe2, elok2 bawak keta.. Lagi satu, len kali jgn lupa pkai seatbelt awal2.. suspen lak abg tgk ko tarik seatbelt td.. Huahuhua.. Huahuahuahuahuahua!!!!! Lukenabeb!!

Rakan-rakan polis yang lain : Huahuhauhauahua.. Huahuahuahuahuaaa! (Ade gak la 5 org polis yang terlibat)

Aku : *(senyum kambing) Cis.. Aku ingat dia xnmpk!! Modusoperandi dikesan!


:: nak berdarah hidung aku tahan malu::


Polis : Dah2, jalan2.. Huahuhauhaua.. (cis.. xabis lagi gelak 2..)

Saya : ehe.. Terima kasih bang..

::Maka terselamat la aku dari disaman oleh beliau.. Alhamdulillah.. Terima kasih bang polis.. hehehe

Moral of the story : Len kali nk drift, pkai seatbelt.. Klu kna tahan polis pn xde la point dorg nak bahan.

No comments:

Post a Comment